შემაჯამებელი ტესტები

საატესტატო გამოცდების ტესტები
  ტესტი1.

1.    რომელია ხაზგასმული სიტყვის სინონიმი
სასახლე  რიყის ქვისგან იყო აგებული.
ა) აწყობილი   ბ)  აშენებული     გ)შექმნილი   დ) შედგენილი

2.    რომელია ხაზგასმული სიტყვის სინონიმი
თუ გინდა, რომ ნახო ველური ბუნება, უნდა ეწვიო კენიას
ა) წახვიდე ბ) ნახო  გ) ესტუმრო დ) დაათვალიერო

3.    რომელია ხაზგასმული სიტყვის სინონიმი
გიყვარს  ბუმბერაზი   მთები?
ა)  დიდი ბ)  მაღალი გ) საშუალო დ) ძალიან დიდი

4.    რომელია ხაზგასმული სიტყვის სინონიმი
სკოლა ერთადერთი ქვის  ნაგებობაა  ამ სოფელში.
ა)  კონსტრუქცია ბ) შენობა   გ) კედელი   დ)  ადგილი

5.      რას ნიშნავს თვალუწვდენელი?
ა) ძალიან დიდი  ბ) ძალიან მოკლე  გ) ძალიან გრძელი  დ) ძალიან მსხვილი

6.    რას ნიშნავს თვალწარმტაცი?
ა) კარგი ბ) ლამაზი გ) კეთილი  დ) მშვიდი

7.    რას ნიშნავს სიტყვა „სანუკვარი“
ა)რაც შესრულდება  ბ) რაც არ შესრულდება  გ) რაც ძალიან გინდა, რომ შესრულდეს

        8.რომელი სინონიმით ჩაანაცვლებთ ხაზგასმულ სიტყვას?
 ნიკა გონიერი ბიჭია და კარგად სწავლობს.
ა) ჭკვიანი;  ბ) ზარმაცი;  გ) კეთილი;  დ) ხელგაშლილი

1)   რომელი არ არის  მშვენიერის  ანტონიმი:
ა) უშნო; ბ) შეუხედავი; გ) ლამაზი; დ) უეშხო
2)   რომელია არასწორი შესიტყვება?
ა) წიგნი დახურა;              ბ) თვალი დახურა;                  გ) კარი დახურა;                 დ) ფანჯარა დახურა;
3)   ძილისგუდაა ის, ვისაც:
ა) ბევრი ძილი უყვარს; ბ) ტკბილეული უყვარს;
გ) ყველაფერი აინტერესებს; დ) შრომა არ ეზარება;
4)   რომელი სიტყვა არ არის მისალმების ფორმა?
ა) დილა მშვიდობისა;    ბ) გამარჯობათ;                      გ) ნახვამდის;              დ) მოგესალმებით;
5)   ჩამოთვლილთაგან რომელ კითხვას დაესმის კითხვა სად?
ა)სახლი;    ბ)ტყეში;    გ)ქვეყანა;    დ)ეზო;     
6)   მიმართვის რომელი ფორმაა სწორი?
ა) ბატონო;  ბ) ბატონი;  გ)ბატონს; დ) ბატონ;
7)   ფრჩხილებში მოცემული სიტყვა ჩასვით სათანადო ბრუნვის ფორმით:
სოფლიდან ქალაქამდე (ავტობუსი)  .....................  ჩავედით.
8)   როდის მიდიხარ სკოლაში?
ა) საღამოს;  ბ) დილით;  გ) შუადღისას;  დ) ღამით;
9)    რიცხვითი სახელის  რომელი ფორმაა სწორი?
ა) მე-17-ე;     ბ) 17-ე;    გ) მე17;    დ) მე-17;
10)ჩამოთვლილთაგან რომელი არ გამოხატავს ფერს?
ა) მწვანე;   ბ) რბილი;  გ) ყვითელი;  დ) ყავისფერი;
11)დაწერეთ ზმნა  გ ა დ ა ღ ე ბ ა  შესაბამისი დროის ფორმით:
დავითმა საინტერესო ფოტოები .....................
12)ხაზგასმული სიტყვები  შეცვალეთ ნაცვალსახელით.
მე და ჩემი მეგობრები ექსკურსიაზე მივდივართ.
ა) ჩვენ;     ბ) ისინი;    გ) მე და შენ;     დ) თქვენ;
13)რომელია სწორი ფორმა?
ა) დედმამა;               ბ) ორ-სართულიანი;
გ) ოთხასი;                დ)დედა მიწა;
14)მოძებნეთ შეცდომა, გაასწორეთ და წინადადება ისე გადაიწერეთ:
თამარის მეგობარმა გამოცდა  აბარებს.
--------------------------------------------------------------------
15)რომელი ტექსტის დასასრულია მოცემული წინადადება:
,, ძალიან მენატრებით,  თქვენი საყვარელი ნინიკო!“
ა) მისალოცი ბარათის;         ბ)წერილის;               გ) ანკეტის;                    დ) საგაზეთო სტატიის;
16)რომელია ,,ზედმეტი?“
ა) მხატვარი;                    ბ) მასწავლებელი;                           გ) ექიმი;                           დ) სკოლა;
17)მიუწერეთ საპირისპირო ფორმები:
ამოდის    ----------------
შედის       ----------------
18)რომელი ზმნა გამოხატავს მრავლობითი რიცხვის პირველ პირს?
  ა) ვსწავლობთ;  ბ) სწავლობენ;
  გ) ვსწავლობ; დ) სწავლობთ;
19)რომელი დროის ფორმაა მოცემული ზმნა წავიდა?
ა) მომავალი;               ბ) წარსული  (წყვეტილი);
 გ) ახლანდელი;         დ) წარსული (უწყვეტელი);
20)დასვით სათანადო სასვენი ნიშნები:
1.      გიორგი ჩემი წიგნი მომიტანე
2.      სად მდებარეობს საქართველო
21)დაუსვით შეკითხვები წინადადებაში მოცემულ სიტყვებს:
მზია    და    რეზო   დილით    სკოლაში    მიდიან.


24) რას ნიშნავს მოცემული წარწერა?
პროდუქტის შენახვის ვადაა ექვსი თვე.
ა) პროდუქტი შეიძლება გამოვიყენოთ ექვსი თვის განმავლობაში.
ბ) პროდუქტის შენახვის ვადა არ არის განსაზღვრული.
გ) პროდუქტი ექვსი თვის შემდეგ უნდა გამოვიყენოთ.
    25) შეავსეთ წინადადებაში გამოტოვებული ადგილები                            სათანადო სიტყვებით: (.......ჩემზე,   ....უფრო,....ვიდრე....)
1. ნონას   ---------   უყვარს  ხატვა,   --------   ანას.
2. არტური  ------------  მაღალი და მსუქანია.
26)  დააკავშირე სიტყვები შესაბამის განმარტებებთან:
1. მთის უმალესი ნაწილი                                   ა) ევრაზია
2. საქართველოს უმაღლესი მწვერვალი          ბ) გლობუსი
3. ყველაზე დიდი კონტინეტი                            გ) მწვერვალი
4. დედამიწის მოდელი                                         დ) შხარა
1. --------;       2. ---------;     3. ----------;       4. -----------;
27) დაასრულეთ წინადადება:                                                             გიორგი არის თბილისელი ის ცხოვრობს თბილის......
28)  რისი სახელწოდებაა მტკვარი?
ა)  მდინარის;        ბ) ზღვის;        გ) ტბის;      4) ოკეანის;
29) მოძებნეთ შეცდომა, გაასწორეთ და წინადადება ისე გადაწერეთ:
ნინოს გარდერობი სავსეა ტანსაცმელით.
-------------------------------------------------------------------
30) ა) გახაზეთ სამპირიანი ზმნები
ხატავს, ჭრის, უმზადებს, მიდის, ამზადებს, უკეთებს, კითხულობს, მგზავრობს, უკერავს, ჰპარავს, აკეთებს, იხატება, ემზადება, უყურებს, ეკითხება, იზიდავს, ახერხებს, უნგრევს.



ბ) გახაზეთ ერთპირიანი ზმნები
იზიდავს, ახერხებს, ფუნქციონირებს, მოძრაობს, უქმდება, ანადგურებს, ტოვებს, იპყრობს, ასრულებს, დარაჯობს, აგებს, უწოდებს, მოიხსენიება, ამშვენებს, ყრია, კიდია, ირწყვება, ააქვს, აგონებს.



გ) გახაზეთ ორპირიანი ზმნები
ამზადებს, ახერხებს, ფუნქციონირებს, მოძრაობს, უქმდება, ანგრევს, ანადგურებს, ეცემა, ტოვებს, იპყრობს, გაზიდავს, ასრულებს, დარაჯობს, აგებს, განიზრახავს, უწოდებს, მოიხსენიება, ამშვენებს, ყრია, კიდია, ირწყვება, აგონებს.



 ტესტი 2

                                                    ტესტი,

    სახელი, გვარი-----------------------------------------------------                                                                                                                                                                                                          
.შემოხაზე რომელია სწორი განმარტება სიტყვისათვის
ნახშირი
) გაციებული ნაკვერჩხალი, ) საკერავი ნივთი, ) ხასიათი, ) საჭმელი

2. რომელი სიტყვა აღნიშნავს ქსოვილს?
) ნაფოტი, ) სატინა  ) ყოჩი, ) კაჟი
3.რომელია სიტყვა დიდი- სინონიმი?
) გოლიათი, ) პატარა, ) მასიური, ) ფართო
4.რომელია გოლიათის  საპირისპირო სიტყვა?
) ციცქნა, ) ბუმბერაზი, ) უზარმაზარი, ) უდიდესი

5.დაასახელე გულკეთილის  სინონიმი
) გულღია, ) გულუხვი, ) გულიანი, ) გულდახურული

6.რომელია ანტონიმური წყვილი?
) განიერი-ფართო, ) მოხუცი-ბებერი, )მწარე-ტკბილი, ) სწრაფი-ჩქარი.

7რომელი სიტყვის ფორმაა არასწორი?
)ამხანაგის ) მამალის, ) მეგობრის, ) მშობლის



8. ადამიანი, რომელიც არაფერს აკეთებს, არის..
) გაკვირვებული, ) პოლიგლოტი, ) უსაქმური, ) კმაყოფილი

9. ადამიანი, რომელიც სულ ჩხუბობს არის...
) ჩამოსული, ) ჩხუბისთავი, ) მზრუნველი, ) დამფუძნებელი

10. რომელია სწორი განმარტება?
სულ ქუჩაში იყო გადებული
  )ყველას აშინებდა
) მთელ დღეს ქუჩაში ატარებდა
) არაფერს არ აკეთებდა
) ყველას ეხმარებოდა

11. რომელია ძალიან ჭკვიანის სინონიმი?
) პოლიგლოტი, ) შრომისმოყვარე, ) გენიოსი, ) ბეჯითი

12. რომელია  კავშირებითის ფორმა?
) გაუსინჯა, ) დაუკრა, ) დაამთავრა ) მოიძიოს

13.ჩასვი შესაფერისი სიტყვა წინადადებაში
პირველი მობილური ტელეფონი ავტომობილში ...................................
) გამოიგონეს, ) დაამონტაჟეს, ) მოიძიეს, ) შექმნეს

14. დაასრულე წინადადება
დაიბადა ამერიკაში და არის-------------------------------
გააკეთეს კორეაში და არის-----------------------------------
ის არის რუსი და მისი სამშობლოა--------------------------------

15. რომელია სწორი სიტყვათშეთანხმება?
) განათლება მივიღე
) მუშაობა მივიღე
) განათლება დავიწყე
) მუშაობა დავიწყე

16. ჩაწერე სიტყვები შესაბამისი ფორმით
1.მე სიღნაღში ორი ათას წლამდე ------------------------- (ცხოვრობს)
2.ისინი ახლა თბილისში  --------------------------------- (ცხოვრობს)
3. თქვენ -------------------------------- (საუბრობს) ქართულად?
4. მე არ ---------------------------- (უყვარს) ცხელი ყავა.
5. რა -------------------------(ჰქვია) თქვენ?
6. მე ახლა -----------------------(აგზავნის) წერილს ინტერნეტით.
7. ჩვენ--------------------------- (საუბრობს)ანას წიგნზე.


17. წაიკითხე  ტექსტი და  შეასრულე დავალებები  რვეულში:
  დიდი  ხანია,მინდა, სადმე სამოგზუროდ წავიდე.  რა უნდა  გავაკეთო  ამისთვის? პირველ  რიგში, მე  უნდა  მქონდეს  დრო  და   ფული. შემდეგ  უნდა  შევარჩიო  ქვეყანა,სადაც  წასვლა  მინდა.
გავიგო,რა  ღირს  იმ  ქვეყანაში  წასასვლელი  ბილეთი,  სასტუმროში  ცხოვრება და  ა.შ.
მერე  უნდა  ჩავალაგო  ბარგი და  მოვემზადო. ზოგ  ქვეყანაში  შემიძლია,მატარებლითაც  გავემგზავრო,მაგრამ  მე თვითმფრინავით მირჩევნია. 
1.ამოწერე  წინადადება,რომლიც  აუცილებლობას  გამოხატავს.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.ამოწერე  წინადადება,რომელიც სურვილს  გამოხატავს.----------------------------------------------
3.ამოწერე  წინადდება,რომელიც შესაძლებლობას  გამოხატავს.
-------------------------------------------------------------------------------------------
 ტესტი2
სახელი გვარი-----------------------------------------------                  
1.(1)  რომელ სიტყვას დაესმის კითხვა    რა?
ა)   ძაღლი;   ბ)   მეზღვაური;   გ)  მძღოლი;   დ)  მფრინავი.
2.(1) მოთხრობითი ბრუნვის რომელი  ფორმაა არასწორი?
 ა)   ქათამა;   ბ)   მტრედმა;   გ)   მამამ;   დ)   გემმა.
3.(1) მრავლობითი  რიცხვის რომელი  ფორმაა არასწორი?
 ა)   დღეები;   ბ)   წლეები;   გ)   სიტყვები;   დ)   ტყეები.
4.(1) რომელი  სიტყვის  ფორმაა არასწორი?
 ა)   მერხის;   ბ)   წიგნის;   გ)   მაკრატლის;   დ)   ფანჯარის.
5.(1)  რომელი ა არასწორად  დაწერილი  რიცხვითი  სახელი?
ა)  ორას ორმოცდაათი;  ბ)   სამოცდა  ხუთი;   გ)   ათას  ხუთას  თორმეტი;  დ)  სამი მილიონ  ექვსას  ჩვიდმეტი.
6.(1) რომელია  სწორი  ფორმა?
ა)   მე-17;   ბ)   მე-45;   გ)    მე-12-ე;    დ)   80-ე.
7.(1) რომელ  სიტყვას  დაესმის  კითხვა  როდინდელი?
ა)   ქუთაისელი;   ბ)   შარშანდელი;   გ)   ქალაქელი;   დ)  დღეისთვის.
8.(1) რომელი  ნაცვალსახელით  შეცვლიდი  ხაზგასმულ  სიტყვას  წინადადებაში?
        მოსწავლეებმა  წერა  დილითვე  დაიწყეს.
ა)   მათმა;   ბ)   თავიანთმა;   გ)   მათ;   დ)   ისინი.
9.(1) რომელი  სიტყვაა გამოტოვებული  მოცემულ  წინადადებაში:
       ანა   საკლასო   -----------------------    სწრაფად  გამოვიდა.
ა)   ოთახიდან;   ბ)   ოთახში;   გ)    ოთახთან;   დ)   ოთახამდე.
10.(1) რომელი  ზმნაა  გამოტოვებული  მოცემულ  წინადადებაში?
        ჩვენ  ძალიან  ------------------------   მოგზაურობა  უცხო  ქვეყანაში.
ა)    მიყვარს;   ბ)   გვიყვარს;   გ)   გიყვართ;   დ)   უყვართ.
11.(1)  რომელი  ზმნის  ფორმა  აღნიშნავს  მესამე  პირს?                                                 1
ა)   გინდა;   ბ)    გვინდა;   გ)   უნდათ;   დ)   მინდა.          
12.(1)  რომელი   შესიტყვებაა   არასწორი?
  ა)   მოაქვს  ჩანთა;   ბ)   მიჰყავს  ცეკვაზე;  გ)  დააქვს  გიტარა;  დ)   მოჰყავს  წიგნები.
13.(1)   ხაზგასმული  სიტყვებიდან  რომელი  არ  არის გამოყენებული  შესაბამისი  ბრუნვის       ფორმით?
ა)    ის  საოცრად  თამაშობს  კალათბურთს.
ბ)   მან  კარგად  ცეკვავს.
გ)   მან  დაურეკა  მეზობელს.
დ)   ის  გვიან  იძინებს.
14.(1)          რომელ  წინადადებაშია  ხაზგასმული  სიტყვა  გამოყენებული  არასწორი  ფორმით?
ა)   კლასში  მერხები  დგას.                                       ბ)   ეზოში  ორი  გოგონა  თამაშობს.
გ)  კალათბურთელებმა გაიმარჯვეს.                           დ)  ბევრი  ადამიანი  ასე  ფიქრობენ.
15.(1)  რომელ  წინადადებას  აკლია  მძიმე?
ა)   ჩემი  მოხუცი  ბებია  თბილად  და  ტკბილად  იღიმებოდა.
ბ)  თიკოს  მეგობარს  დაბადების  დღე  ოთხი  დღის  წინ  მივულოცეთ.
გ)  თუ  კარგი  ამინდი  იქნება  მაშინ  პიკნიკს  მოვაწყობთ  კუს  ტბაზე.
დ)  ანსამბლი  ,,ჯეირანი“   საოცრად  ცეკვავდა  სცენაზე.
16.(2)  რომელი  სინონიმით  (მსგავსი  მნიშვნელობის  სიტყვით)  ჩაანაცვლებთ  ხაზგასმულ  სიტყვას?
მე  გუშინ  ნორმალურად  ვივარჯიშე,  ჩემმა  მეგობარმა  კი იმდენი  ივარჯიშა,  რომ  ფეხები  ასტკივდა.
ა)   უზომოდ;       ბ)   ბევრი;       გ)   ზომიერად;       დ)    ნაკლებად.
17.(2)  რომელი  არა  არის  ზედმეტის  სინონიმი?
ა)  ზომაზე  მეტი;   ბ)  მეტისმეტი;     გ)  ზომაზე  ნაკლები;     დ)  უზომო.
                                                                                                                                               
18.(2)   რომელია  არასწორი  შესიტყვება?                                                             
ა)   ფრთები  გაშალა;   ბ)  წიგნი  გაშალა;    გ)   რუკა  გაშალა;    დ)  სუფრა  გაშალა.
19.(2)  ინტერესი  შეიძლება  იყოს:
ა)   ბევრი;   ბ)   საუკეთესო;  გ)   განიერი;   დ)    დიდი.
20.(2)  ჩვევა  შეიძლება  იყოს:
ა)  ღრმა;   ბ)  მაღალი;  გ)   მავნე;   დ)   ფართო.
21.(2)  რა  არ  შეიძლება  იყოს  ფართო?
ა)  ჯოხი;      ბ)  გზა;      გ)  შარვალი;     დ)   მაგიდა.
22.(2)  ზარმაცია  ის:
ა)   ვინც  სხვაზე  ზრუნავს;                        ბ)  ვისაც  უყვარს  საღეჭი  რეზინა;
გ)  ვისაც  ყველაფერი  ეზარება;                დ)   ვისაც  არ  უყვარს  ძილი.
23.(2)  ძუნწია  ადამიანი:
 ა)  ვინც  ხელმოკლეა;                                ბ)  ვინც  ხელმომჭირნეა;
 გ)  ვისაც  უყვარს  წუწუნი;                      დ)  ვინც  ხელგაშლილია.

24.(2)  რომელი  სიტყვა  გამოხატავს  საგნის  წონას?
ა)  მძიმე;      ბ)  რბილი;     გ)  ძვირი;    დ)  მწარე.
25.(2)  რას  ნიშნავს  მოცემული  წარწერა?
           წამალი  გაიცემა  რეცეპტის  გარეშე.

ა)   აუცილებელია  რეცეპტის  ქონა;                    ბ) წამალს  არ  აქვს  შენახვის  ვადა;
გ)  საჭირო  არ  არის  რეცეპტის  ქონა;                დ)  წამალს  არ  მოგცემენ  ექიმის  გარეშე.
                                                                                                                                                     26.(3)  წაიკითხეთ  განცხადება:                                                                             

  სკოლასთან  არსებული  ცეკვის  სტუდია გიწვევთ  ცეკვის შესწავლის მსურველებს.
  სწავლა  სამწლიანია.
  ჩვენთან  შეისწავლით ხალხურ ან სამეჯლისო ცეკვებს.
  სტუდიის  დამთავრების  შემდეგ მიიღებთ  შესაბამის  სერტიფიკატს.
  სწავლის  ღირებულებაა  თვეში  50  ლარი.

ვინ  შეძლებს  სერტიფიკატის  აღებას?
ა)  ვისაც  სკოლა  აქვს  დამთავრებული;            ბ)  ვინც  დაამთავრებს  სტუდიას.
გ) ვინც  გადაიხდის  50  ლარს;                        დ) ვინც შეისწავლის ხალხურ ან სამეჯლისო  ცეკ-             
                                                                                     ვებს მთელი  წლის  განმავლობაში.
27.(3)  რა  სახისაა  მოცემული  ტექსტი?
 
 მოგახსენებთ,  რომ  აღნიშნული  საკითხი  შეისწავლა  საოლქო  კომისიამ.   დადასტურდა  წერილში  მოყვანილი  ფაქტები და  ამ  პრობლემის  მოგვარება  თავის  თავზე  აიღო  ადგილობრივმა  თვითმართველობამ.  მოკვლევის  მასალები  გადაეცა  ადგილობრივ  პოლიციას.

ა)  ახსნა-განმარტება;                                   ბ) გამოხმაურება-რეცენზია;
გ) რჩევა-რეკომენდაცია;                             დ) პირადი  განცხადება.
28.(3)  რომელია  მთავარი  ინფორმაცია  მოცემულ  ტექსტში:
       საქართველო  კავკასიის  რეგიონში,  შავი  ზღვის  აღმოსავლეთ  სანაპიროზე  მდებარე-ობს.  ჩრდილოეთიდან  მას  ესაზღვრება  რუსეთი,  სამხრეთიდან  თურქეთი  და  სომხეთი,  სამხრეთ-აღმოსავლეთიდან  კი - აზერბაიჯანი.
    საქართველო  იმ  უძველეს  სატრანსპორტო  გზაჯვარედინზე  მდებარეობს,  რომელიც  აკავშირებდა  და  აკავშირებს  ჩრდილოეთისა  და  სამხრეთის,  აღმოსავლეთისა  და  დასავ-ლეთის  ქვეყნებს  ერთმანეთთან.  სწორედ  მასზე  გადიოდა  ევროპა-აზიის  დამაკავშირებე-ლი სატრანსპორტო  მაგისტრალი - ძველი  აბრეშუმის  გზა.                                                      

ა)  საქართველო  კავკასიის  რეგიონში,  შავი  ზღვის  აღმოსავლეთ სანაპიროზე  მდებარეობს;
ბ) საქართველო  ევროპა - აზიის  დამაკავშირებელ  გზაჯვარედინზე  მდებარეობს;
გ)  საქართველოზე  გადიოდა  აბრეშუმის  გზა;
დ)  საქართველოს  ჩრდილოეთიდან    ესაზღვრება  რუსეთი,  სამხრეთიდან  თურქეთი  და  სომხეთი,  სამხრეთ-აღმოსავლეთიდან  კი - აზერბაიჯანი.
29.(3) რის  შესახებ  იძლევა  ინფორმაციას  მოცემული  ტექსტი:
      შოთა  რუსთაველის  ,,ვეფხისტყაოსანი“  მიჯნურობისა და  მეგობრობის  თემატიკაზეა  დაწერილი.  პოემაში  აღწერილია  მე-12  საუკუნის  საქართველოს  ყოფა-ცხოვრება.  მასში  ავტორი  გვთავაზობს უამრავ  აფორიზმს და ბრძნულ  შეგონებას.
ა)  პოემის  თემატიკისა  და  შინაარსის  შესახებ;
ბ)  შოთა  რუსთაველის  ბიოგრაფიის  შესახებ;
გ)  გადმოცემულია  აფორიზმებისა  და  ბრძნული  შეგონებების  შინაარსი;
დ)  გადმოცემულია  ტექსტის  დაწერის  ზუსტი  თარიღი.
30.(3) წაიკითხე  ნაწყვეტი ნოდარ  დუმბაძის  მოთხრობიდან  ,,HELADOS“:
- როგორ  აგიხსნა...- თქვა  ბოლოს  იანგულიმ - მე  დედაჩემი  არ  მახსოვს,  მამა კი  მთელი  დღე  ან  ბოსტანშია  ან საშოვარზე.  მე  ვენეციის  გზატკეცილზე გავიზარდე, ქუჩაში... ჩემი  ელადა,  ჩემი  სამშობლო  სოხუმია,  ვენეციის  გზატკეცილი... შავი  ზღვა,  ჩემი  ვირი,  რკინიგზის  ხიდი... გაიგე  ახლა? - მკითხა  იანგულიმ  და თვალებში  შემომხედა...

  ჩამოთვლილთაგან  რომელი  სათაური  შეესაბამება  მოცემული  ტექსტის  შინაარსს:
ა)  სამშობლოს  მონატრება;                         ბ)  ჩემი  მშობლიური  ქალაქი;
გ) მშობლების  მონატრება;                          დ) ჩემი     ელადა.


                                                                                                                                                           
                                                           

 
ტესტი 4
 1.    წაიკითხე ტექსტი
                                      ბექა გოჩიაშვილი
      ბექა გოჩიაშვილი დღეს თექვსმეტი წლისაა, თუმცა უკვე თორმეტი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც ჯაზი მისი ცხოვრების განუყოფელი ნაწილი გახდა.
     ექვსი წლის ასაკში მშობლებმა თბილისში ჯაზის საუკეთესო პედაგოგთან, ზურა რამიშვილთან მიიყვანეს. ამ უკანასკნელმა ბექას ურჩია, ჯერ კლასიკურ მუსიკაში ევარჯიშა, რადგან ჯაზი მისთვის ადრე იყო. სამი წელი კლასიკას უკრავდა, ცხრა წლის კი რამიშვილთან დაბრუნდა –
     დიდი ხნის განმავლობაში ბექას არსებობა მხოლოდ ჯაზის მოყვარულთა ვიწრო საზოგადოებამ იცოდა, სანამ 2008 წლის ივნისში თბილისს საქმიანი ვიზიტით კონდოლიზა რაისი არ ეწვია, სწორედ მან შეამჩნია მისი ნიჭი და გზა გაუკვალა ნიუ-იორკში ჯულიარდის აკადემიაში მოხვედრილიყო, სადაც მალე გახდა პოპულარული. ახალგაზრდა გენიოსი უკრავს ცნობილ ჯაზმენებთან ერთად.
                    ქართველი მუსიკოსის კარიერა სწრაფი ტემპით ვითარდება. პარალელურად სწავლას აგრძელებს. უყვარს    სოული, უსმენს კლასიკას, მოსწონს ქართული ხალხური და ქალაქური მუსიკა.
   „კარგია, როდესაც მუსიკაში თავისუფლება გაქვს და არავინ გზღუდავს, ამბობს ბექა,- იქ, სადაც თავისუფლება იზღუდება, მუსიკა ვერ იარსებებს. მით უმეტეს ჯაზი, რომელიც თავისუფლების სიმბოლოა, იმპროვიზაციაა და გულიდან და გონებიდან უნდა მოდიოდეს”...

1.ა) და უპასუხე კითხვებს: (5)
1.      რა პროფესიისაა ბექა გოჩიაშვილი?----------------------------------------------------------------------------
2.      მუსიკის რომელ ჟანრში მოღვაწეობს?-------------------------------------------------------------------------
3.      რამდენ წლის ასაკში აირჩია ეს მიმართულება?--------------------------------------------------------------
4.      მუსიკის კიდევ რომელი ჟანრები უყვარს მას?---------------------------------------------------------------
5.      რას ნიშნავს ბექასათვის ჟაზი?---------------------------------------------------------------------------------
1.ბ)ამ ტექსტის მიზანია(1)
ა) გაგვაცნოს ბექას ბავშვობა;
ბ) გვესაუბროს ბექას ინტერესების შესახებ;
გ) გაგვაცნოს ბექას ამერიკული ცხოვრება;
დ) გაგვაცნოს ბექას მუსიკალური ცხოვრება;

2.განმარტე ფრაზა: ჯაზი მისი ცხოვრების განუყოფელი ნაწილი გახდა. (1)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


3.გახაზეთ წყვეტილის ფორმები (4)
დაამზადა, მღერის, უკრავს, დაიმალა, მოიჭრა, სწავლობს, გარეცხა, გიყვებოდი, კითხულობს, აადუღა, მუშაობს, ვიზრდები, ვიყიდე, რეცხავს, იმალება, წაიკითხა, გაახსენდა.

4.გახაზეთ უწყვეტლის ფორმები (4)
გააკეთა, ლაპარაკობდა, დაწერა, წერდა, გარდა, მეცადინეობს, მალადა, მიდიოდა, უსმენდა, გულადი, ჭამდა, თამაშობდა, უყურებდაგადადის,

5.აწმყოს ფორმები გადაიყვანეთ მომავალში(5)


ხატავს / --------------------------------
სვამს / ------------------------------------
იზრდება / -------------------------------------
ბარავს / ----------------------------------------
კეთდება / -------------------------------------
თბება /  -----------------------------------------
ჭრის /  ----------------------------------------------
იმალება  / ------------------------------------------
დგება / -----------------------------------------------
აღებს /  ---------------------------------------------


6.ზმნებს მიუწერეთ სათანადო მეორე კავშირებითის ფორმები(5)


აშენებს - -------------------------------------
რგავს - ----------------------------------------
აკეთებს - -------------------------------------
ახვევს - -------------------------------------
რეცხავს - ----------------------------------
ათეთრებს - ------------------------------------
აწარმოებს - ------------------------------------------
ანთებს - ------------------------------------------
აცდენს - ---------------------------------------
მეცადინეობს - -----------------------------


7.დააკავშირე სიტყვა განმარტებასთან (3)
ორკესტრი                                   საკრავი        
სოლისტი                                      ხის კანი
გუნდი                                           ერთი მომღერალი
ინსტრუმენტი                            ძლიერი სიცივე
ქერქი                                           მუსიკოსების დიდი ჯგუფი
ყინვა                                             მომღერალთა ჯგუფი

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ბულინგი სკოლაში